Indiánské války 2019
Důležité oznámení všem:
Oznamujeme se smutkem v srdci všem účastníkům a příznivcům
Posledních indiánských válek, že velký náčelník
Čapa Waha Thanka (Ladislav Pleticha)
odešel navždy do země za duhou.
Letošní války, ale přesto proběhnou.
Před svým odchodem svěřil vedení indiánského kmene
do rukou svého přítele
Péráka (J. Perkner) +420 720 413 316, který jej bude zastupovat.
Všechny organizační záležitosti nadále vyřizuje výhradně Pavel Najman +420 724 677 095
10. DÍL SERIÁLU PŘÍBĚHŮ
,, POSLEDNÍ INDIÁNSKÉ VÁLKY ,,
BŘEZNO 2019
BUDE V TERMÍNU 6.7.2019
PODMÍNKY PRO VŠECHNY ÚČASTNÍKY AKCE
,, POSLEDNÍ INDIÁNSKÉ VÁLKY BŘEZNO 2019 ,,
V PŘÍBĚHU JE NEZBYTNÉ DODRŽET STYLOVOST KOSTÝMŮ ÚČINKUJÍCÍCH A TO JAK NA STRANĚ VOJÁKŮ , BANDITŮ , DOMOBRANY A OSTATNÍCH CIVILNÍCH OBYVATEL , TAK TAKÉ NA STRANĚ INDIÁNŮ
svoje případné dotazy k výstroji a výzbroji posílejte e-mailem na : ladislav.pleticha@seznam.cz
Každý účastník je povinen v zájmu bezpečnosti dodržovat :
- je nezbytně nutné dodržovat pokyny organizátorů celé akce , tedy nejenom při vlastní bitvě
- je nezbytně nutné dodržovat režii celé akce zejména však vlastní bitvy s ohledem na její zdárný průběh bezpečnost aktérů
- všichni účastníci jsou povinni mít a používat zejména během akce stylové – dobové oblečení a předměty
- střelbu je nutno vést mimo osobu nebo zvíře které chcete zastřelit , nesmí se mířit na lidi a zvířata
- manipulace se zbraněmi mimo vyhrazený prostor akce je ZAKÁZÁNA !
- střelba šípy nesmí být vedena do lidí nebo koní , střelba palnými zbraněmi nesmí být vedena na hlavu lidí nebo koní
- chladné zbraně ( šavle , tomahavky , kopí, sekery a další ) jsou ostré repliky původních zbraní, nedají se nahradit a tak je při kontaktu s nepřítelem ( osobních soubojích ) nutno dbát opatrnost i tak aby nedošlo ke zranění žádné z osob
- jezdci na koních musí ovládat svoje zvíře tak , aby nedošlo ke zranění nikoho ze zúčastněných , tedy ani koně , pokud si nejste jisti že koně ovládáte i při náhlém výstřelu z děla , raději se do bitvy nehlaste
- pokud budete chtít být v akci jako jezdec na kterékoliv straně , je nutné ovládat koně jednou rukou tak , aby jste mohli v druhé ruce mít zbraň (kopí , tomahawk , pušku, šavli … ) a mohli bojovat na kontakt s protivníkem
- nelze se jen tak projíždět , koně musí být naučeni zvládat výstřely z děl , pušek , mávání různými předměty , křík , oheň a výbuchy pyrotechniky , případně jiné efekty , velmi dobře zvažte jestli přivezete s sebou hřebce
- palné zbraně se smí používat pouze kategorie ,,D,,
- všechny zbraně používané na akci podléhají registraci na místě a musejí být před akcí předloženy k evidenci
- koně používané na akci musí mít udělané krve a očkování pro tento rok a obojí musí být uvedeno v dokladech koně
- doklady koní na akci musí být předloženy k evidenci ihned při příjezdu do prostoru konání akce Pavlu Najmanovi
- scénář i jednotlivé části doprovodného programuj u mohou organizátoři měnit a upravovat podle podmínek na místě . Kromě organizátorů nesmí do organizace akce nikdo jakýmkoliv způsobem zasahovat .
- v prostoru pro ustájení koní ve výbězích nesmí být stavěny žádní ubytovací jednotky ani stany , karavany , stanové přístřešky a podobně . Povolené je pouze parkování přepravníků na dopravu koní .
Od každého , kdo se chce akce aktivně zúčastnit , potřebujeme aby se co nejdříve přihlásil na stránkách Spolku NORTH WESTERN TERRITORY vzhledem k možnosti úpravy scénáře a zajištění technického zázemí . Do přihlašovacího protokolu uvádějte jako kdo se zúčastníte bitvy (trapper, kavalerie, indián , rolník , desperát , cowboy , pěší armáda , dělostřelec , obyvatel městečka a pod.). U položky teepee se uvádějte jen pokud stan skutečně budete stavět . Dopravujeme spoustu tyčí navíc které se tam potom válí a ničí se .
VŠEM ÚČASTNÍKŮM PŘEJEME PŘÍJEMNOU ZÁBAVU
Registrace na bitvu 2019: ZDE
Registrace ukončena dne 3.7.2019.
Přihlásit se je ještě možné na místě !!!!!!!
V seznamu registrovaných se každý po vyplnění formuláře objeví nejdéle do 24 hod. (v pracovních dnech).
Případné chyby, či doplnění seznamu registrovaných prosím sdělte na e-mail:
petrvalvoda@seznam.cz, nebo na tel: +420 702 210 155
* registruje se pouze ten kdo skutečně bude stavět
Seznam registrovaných:
Indiáni:
JMÉNO | PŘÍJMENÍ | PŘEZDÍVKA | KŮŇ | TÝPÍ * | STAN | PALNÉ ZBRANĚ | |
1 | Ladislav | Pleticha | Čapa Waha Thanka | Ano | Ano | - | Ano |
2 | Míla | Pletichová | Lasička | - | - | - | - |
3 | Jana | Pletichová | Sojka | - | Ano | - | - |
4 | Zdeněk | Beneš | Kid - Ten který kráčí v dešti | - | Ano | Ano | |
5 | Pavel | Radil | - | - | - | Ano | |
6 | Lenka | Radilová | Světluška | - | - | - | - |
7 | Jaroslav | Moucha | Špagi | - | Ano | - | Ano |
8 | Marek | Kvapil | Šusťák | - | - | - | Ano |
9 | Jiří | Perkner | Wiyaka Tanka - Pérák | - | Ano | Ano | |
10 - 19 | Pérákovo banda - 10 dětí | Klub indianistiky - Pionýr Chomutov | Magažu Teča Tiošpaye | - | - | Ano | - |
20 | Walter | Giessmann | Walda | - | - | - | - |
21 | Vladimír | Dundr | Bedna Bubák | - | Ano | - | Ano |
22 | Barbora | Dundrová | Mosinka | - | - | - | - |
23 | Alena | Kameníková | - | - | - | - | - |
24 | Eliška | Kunkelová | - | - | - | - | - |
25 | Milana | Prucková | Maminka | - | Ano | - | - |
26 | Daniel | Prucek | Běžící Stín | - | - | ||
27 | Alena | Prucková | Sytá Laň | - | - | - | - |
28 | Anna | Prucková | Clairvoyant | - | |||
29 | Anděla | Prucková | - | - | - | - | - |
30 | Pavel | Eichler | Pavouk | - | - | - | Ano |
31 | Milan | Židek | Apač | - | Ano | - | - |
32 | Zuzka | Stojanová | Apačka | - | - | - | - |
33 | Michael | Chriske | Dreaming Wolf | - | Ano | - | - |
34 | Ludmila | Zusková | Koláček | - | - | - | Ano |
35 | Jan | Matys | Bubísek | - | - | - | |
36 | Jaroslava | Zusková | Žežulka | - | - | - | - |
37 | Miloš | Zuska | Žíbro | - | Ano | - | Ano |
38 | Luboš | Kašparovský | Wanill | - | - | - | Ano |
39 | Soňa | Votavová | Sedí tiše | - | - | - | Ano |
40 | Ladislav | Andrle | Bratránek | - | - | - | Ano |
41 | Josef | Formánek /´+2 / | Medvěd | - | Ano | - | - |
42 | Romana | Hajasová | Tichá Voda | - | Ano | - | - |
43 | Bohumila | Belfínová | Bobina BBzB | - | - | - | - |
44 | Olga | Doležilová | Panenka | - | Ano | - | - |
45 | Stanislav | Orban | Stanley | - | - | - | |
46 | Jiří | Líčko | Brada | Ano | - | - | |
47 | Margita | Líčková | Gigi | - | - | - | - |
48 | Miloš | Nohl | - | - | - | - | Ano |
49 | Thomas | Bussian | - | - | - | Ano | Ano |
50-64 | Hunkpapa 15 válečníků | Lakota oyate | Sandy | - | Ano | - | Ano |
65 | Marek | Šteker | Tathanka gleska | - | Ano | - | Ano |
66 | Josef | Pajl | Mnoho Lišek | - | - | - | Ano |
67 | Markéta | Štekerová | Malina | - | - | - | - |
68 | Michaela | Hackerschmiedová | Welshmisha | - | - | - | - |
69 | Karolína | Hanková | - | - | - | - | - |
70 | Miroslav | Fuka | Žirda | - | - | - | Ano |
71 | Hana | Fuková | Hačawa | - | - | - | - |
72 | Miluška | Rollová | Kalamita | Ano | - | - | - |
73 | Kuba | Sieber | Hubený zajíc | Ano | - | - | - |
74 | Káč | Šimková | Letící střela | Ano | - | - | - |
75 | Barča | Boháčová | Červený kvítek | Ano | - | - | - |
76 | Lenka | Myrtesová | Teteniča | - | - | - | - |
77 | Kájík | Špaček | - | - | - | - | - |
78 | Karel | Špaček | - | - | - | - | - |
79 | Irena | Vraná | Iriska | Ano | - | - | - |
80 | Jan | Vondrák | - | Ano | - | - | - |
81 | Eliška | Magnová | - | Ano | - | - | - |
82 | Kateřina | Prejzová | - | Ano | - | - | - |
83 | Bára | Tomanová | - | - | - | - | - |
84 | Tereza | Svobodová | - | - | - | - | |
85 | Anežka | Růžičková | - | - | - | - | - |
86 | Sára | Nodžáková | - | - | - | - | - |
87 | Veronika | Hubertová | - | - | - | - | - |
88 | Petr | Novotný | Dotýká se mraků | - | - | - | Ano |
89 | Jana | Blahůšková | Borůvka | - | - | - | - |
Vojáci severu:
JMÉNO | PŘÍJMENÍ | PŘEZDÍVKA | KŮŇ | STAN | PALNÉ ZBRANĚ | |
1 | Pavel | Najman | Zvíře | Ano | Ano | Ano |
2 | Peter | Stary | old wild Pitt | - | Ano | Ano |
3 | Vlasta | Oncirk | - | - | - | Ano |
4 | František | Leden | - | - | - | Ano |
5 | Daniel | Pavel | - | Ano | Ano | Ano |
6 | Jan | Šembera | - | Ano | Ano | Ano |
7 | Jiří | Kobza | Arab | Ano | - | Ano |
8 | Jan | Mráček | Mac | - | - | Ano |
9 | Josef | Švestka | Mattu | - | Ano | Ano |
10 | Jiří | Nedvěd | Sokol | - | Ano | Ano |
11 | Zdeněk | Novák | Smrťáček | - | Ano | Ano |
12 | Michal | Sotak | Wesley | - | Ano | Ano |
13 | Jan | Nový | Bidlo | - | - | Ano |
14 | Tomáš | Saidl | Hasič | - | - | Ano |
15 | Jiří | Bican | Švéd | - | - | Ano |
16 | Jiří | Krus | Pytlík | - | - | Ano |
17 | Petr | Soukup | - | - | - | Ano |
18 | Jan | Jakubu | - | - | - | Ano |
19 | Jan | Jetmar | Jetty | - | - | Ano |
20 | Svatopluk | Šváb | Sváťa | - | - | Ano |
21 | Daniel | Král | Dandy | - | - | Ano |
22 | Jan | Hák | Hook | - | Ano | Ano |
Lovci, trapeři a ostatní:
JMÉNO | PŘÍJMENÍ | PŘEZDÍVKA | KŮŇ | STAN | PALNÉ ZBRANĚ | |
1 | Ronny | Schneider | Bowman | - | Ano | - |
2 | Zdeněk | Zika | Nutela | - | Ano | Ano |
3 | Jerry | Wolf | JerryWolf | - | Ano | Ano |
4 | Blanka | Wolf | BlankaWolf | - | - | - |
5 | Luboš | Halama | - | - | Ano | Ano |
6 | Jana | Halamová | - | - | - | - |
7 | Petr | Skála | Petfik | - | - | Ano |
8 | Jaromír | Elbel | Louňák | - | Ano | Ano |
9 | Václav | Bukovjan | Wildbuck | - | Ano | Ano |
10--13 | rodina | Ráfova | Ano | Ano | Ano | |
14 | Jana | Kulhanová | Vlčí Stopa ve Sněhu | - | Ano | Ano |
15 | Jiří | Macháček | Machy | - | - | Ano |
16 | Dominik | Kalaš | Pomik | - | - | Ano |
17 | Michal | Gallo | Michal | - | Ano | Ano |
18 | Miroslav | Kubovy | Míra | - | Ano | Ano |
19 | Michal | Řepa | Cletus | - | Ano | Ano |
20 | Tomáš | Vavruška | Tomáš | - | Ano | Ano |
21 | Oldřich | Hahn | Chodí s medvědem | - | Ano | Ano |
22 | Petr | Gergedowsky | - | Ano | - | - |
23 | Josef | Vlček | Vlku | - | Ano | Ano |
24 | Miroslav | Mertl | Židovský fotograf | - | Ano | - |
25 | Jiří | Alexander | Pedro | - | Ano | - |
26 | Dušan | Drenina | - | Ano | Ano | |
27 | Petr | Matha | Tulák | - | Ano | Ano |
28 | David | Matha | Dodos | - | - | Ano |
29 | Barbora | Mathová | Barča | - | - | - |
30 | Štěpánka | Mathová | Štěpik | - | - | - |
31 | Miroslav | Veselý | Bizon | - | Ano | Ano |
32 | Martin | Staník | - | - | - | - |
Banditi nebo domobrana:
JMÉNO | PŘÍJMENÍ | PŘEZDÍVKA | KŮŇ | STAN | PALNÉ ZBRANĚ | |
1 | Sven | Johst | Momo | - | Ano | Ano |
2 | Tomáš | Fiala | Bag Pick- Lišák | - | Ano | Ano |
3 | Steffen | Kranz | Hausi | - | Ano | - |
4 | Joachim | Gesch | Meti | - | Ano | Ano |
5 | Hans | Lunze | Old Man | - | Ano | Ano |
6 | Antonín | Kabeláč | Vřískot | - | - | Ano |
7 | Zdeněk | Bílek | Barbar | - | Ano | Ano |
8 | Tonio | Werl | Trent Jasper Woodman | - | - | Ano |
9 | Olaf | Weiskopf | Jakob Morgan Schulz | - | - | - |
10 | Olaf | Ketchupson | Čestný Kamil | Ano | Ano | |
11 | Hanz | Ketchupson | Louisianský Vydlák | Ano | Ano | |
12 | Fox | Ketchupovna | Lištica | Ano | Ano | |
13 | Martin | Lhotský | Márty | - | Ano | Ano |
14 | Josef | Janů | Joe | Ano | ||
15 | Pepa | Vošický | - | - | - | Ano |
16 | Václav | Vošický | - | - | - | Ano |
Osadníci v městečku:
JMÉNO | PŘÍJMENÍ | PŘEZDÍVKA | KŮŇ | STAN | PALNÉ ZBRANĚ | |
1 | Jana | Johst | Lil Jane | - | - | - |
2 | Alena | Lednová | - | - | - | - |
3 | Sibylle | Vester | Kathy | - | - | Ano |
4 | Andreas | Gröhling | Big Biber | - | Ano | - |
5 | Manuela | Juntke | Lady Caroline | - | Ano | - |
6 | Václav | Chadt | - | - | - | Ano |
7 | Marie | Kašpárková | Majka | - | - | Ano |
8 | Petra | Havlová | Honey | - | Ano | - |
9 | Simone | Kubovy | Miss Virginie | - | Ano | - |
10 | David | Solar | Solík | - | Ano | Ano |
11 | Josef | Procházka | Pida | - | Ano | Ano |
12 | Dana | Cerhanová | Oříšek | - | Ano | Ano |
13 | Jiří | Balvín | Tulák | - | Ano | Ano |
14 | Lucie | Sedláčková | - | - | Ano | - |
15 | Anna | Sedláčková | Annie | - | - | - |
16 | Wolfgang | Brüchner | Referend | - | Ano | - |
17 | Iveta | Šmídová | Ivet | - | - | Ano |
18 | Tomáš | Šmíd | Tom | - | - | - |
19 | Petr | Viktorin | Tomas | - | Ano | - |
20 | Karolina | Kociánová | - | - | - | - |
21 | Jan | Krajnik | Felčar | - | Ano | Ano |
22 | Miroslav | Nevelöš | Azbest | - | - | - |
23 | Hana | Benešová | Pišťucha | - | - | - |
24 | Wesley | Mára | Bloňďák | - | - | - |
25 | Vilém | Mára | Vilda | - | - | - |
26 | Jiří | Pesr | - | - | - | - |
27 | Brian | Bílek | - | - | - | - |
28 | Jan | Adamčík | Farmář John-Doktor | - | Ano | - |
29 | Hana | Adamčíková | Betty | - | - | - |
30 | Radka | Švestková Kalašová | - | - | - | - |
31 | Adéla | Švestková | Malá Vydra | - | - | - |
32 | Petra | Marešová | - | - | - | - |
33 | Lucie | Starostová | Lu | - | - | - |
34 | Martin | Ušák | Ouško | - | - | Ano |
35 | Jiří | Smatana | Béďa | - | - | Ano |
36 | Josef | Kadava | Tom | - | - | Ano |
37 | Monika | Adámková | Monča | - | Ano | Ano |
38 | Michaela | Adámková | Princezna | - | Ano | Ano |
39 | Jarka | Voršická | Jaroslava | - | Ano | - |
40 | Eva | Loos | - | - | - | - |
41 | Filip | Hák | Vosa | - | - | Ano |
42 | Jitka | Háková | - | - | Ano | - |
43 | Terezka | Háková | Veverka | - | - | - |
10. DÍL PŘÍBĚHŮ
POSLEDNÍ INDIÁNSKÉ VÁLKY
aneb
THE BATTLE OF LITTLE FALLING WATER
BITVA U MALÉ PADAJÍCÍ VODY
6. 7. 2019 Březno u Chomutova
Scéna 1 .
čas : 10 min
0 min ……………………. 10 min
- osada – korzo , kování , truhláři , trhy , tančí se country , lázně
- indiáni odjíždějí na lov , postavit tyče do trojnohy ,staví se sušáky na maso
- vesnice žije běžným životem , ženy jdou na dřevo , travois , lakros , společné ohniště
- připravuje se výprava dívek k vodopádu na obřad dospělosti , všichni se shromáždí ,
- dřevorubci prozkoumávají vodopád , stavba koryta do katru dvě pole , přerovnávání dřeva , stavba přístřešku u katru
Mnoho vody uplynulo v řece Little Big Horn, roztál poslední sníh a na amerických prériích se neustále odehrává bezpočet střetů mezi původními obyvateli zvanými „Indiáni“ a stále větším počtem bělochů valících se za vidinou zlata a obsazení nekonečných prostor ladem ležící půdy…
V polovině 19. století přestala být města na východním pobřeží jedinou výspou civilizace v USA. Díky nálezům zlata v Kalifornii se začal prudce rozvíjet i americký Západ… Železniční trať ještě neexistovala a tak tím jediným, co obě pobřeží v té době spojovalo, byly dlouhé kolony povozů, na kterých se přistěhovalci dostávali stále dál a dál na nová území, která byla takto zabírána původním obyvatelům těchto končin – Indiánům…
Na mnoha místech vznikaly osady prvních usedlíků… z nichž mnohé zanikly…, ale některé se časem rozrostli do velikých měst… Jak osady, tak později i města spotřebovávala při budování ohromné množství stavebního materiálu, a to především dřeva, které se muselo dovážet z velkých vzdáleností. Proto také vždy jednou z prvních staveb, kterou osadníci na vhodném místě stavěli, byla pila.
Tento stavební boom měl za následek i své negativní důsledky…..stromy v okolí osad rychle mizely a nezbývalo tedy než dovážet kmeny z poměrně velkých vzdáleností. Do určité chvíle to osadníkům vyhovovalo, ale s rostoucí vzdáleností bylo výhodnější pilu přestěhovat a dovážet již prkna a trámy nařezané...
A my jsme dnes právě u jedné takové vznikající osady….
Běloši na toto místo přijeli teprve nedávno, o čemž svědčí i provizorní plátěné příbytky přistěhovalců, narychlo obehnané prkennou palisádou, a to proto, aby bylo možné se lépe bránit případnému napadení ze strany indiánů nebo různých potulných band..
Pro pohon pil se používal zpravidla parní stroj…, ale v místech kde byl dostatečně silný zdroj tekoucí vody, využívala se její síla pomocí oběžného kola, stejně tak, jako tomu bylo u vodních mlýnů… A právě tímto způsobem se bílí přistěhovalci rozhodli pohánět svou pilu, kterou staví na okraji zdejší vznikající osady...
Je to tady dobré místo, ale je potřeba k němu prostřednictvím dřevěných koryt přivést dostatek vody z nedalekého vodopádu... Proto také staví dřevěné koryto…, kopou odtokový kanál…, kácí stromy…, zkrátka chovají se tak, jako by jim tato země vždycky patřila…
Bílí přistěhovalci netuší, že tento kus přírody a zvláště pak malý vodopád je posvátným místem pro veliký indiánský kmen, který se do těchto míst jednou do roka vrací, aby u vodopádu mohly mladé dívky vykonat pod vedením vážených žen kmene a ženy kouzelnice obřad dospělosti…, to je přijímání mezi dospělé ženy…
Tento obřad byl určen dívkám, kterým v průběhu roku nastal jejich pravidelný cyklus. Proto se matky se svými dcerami, s příbuznými ženami, kamarádkami a váženými ženami vypravily k vodopádu, aby zde vykonaly obřad, jež byl určen pouze jim…
Nesměli se ho účastnit žádní muži…, protože věřili, že v tento okamžik je v ženách veliká duševní síla a to tak veliká, že by naopak i statečného bojovníka mohla ochromit natolik, že by neuzvedl oštěp a ani nevystřelil šíp...
Doprovázelo je tedy jen několik „psích vojáků“, …nejstatečnějších mladíků, kteří i když byli pod ochranou Velkého Ducha, raději zůstávali vzdáleni a skryti od žen tak, aby je nebylo vidět a kouzlo je nemohlo zasáhnout... Indiáni toto místo nazývali Slzy malé indiánské dívky…
Podle pověsti… kdysi dávno tato říčka zcela vyschla… a jak lidé, tak také bizoni a všechna ostatní zvířata v letních vedrech začala umírat žízní... V indiánském kmeni žila malá dívenka jíž říkali Světluška…, osamělá Světluška bloudila táborem až potkala Svatého muže – medicinmana, kterého se zeptala… : „Co se to stalo… , proč nikde není voda…“ ? …a on jí na to řekl: … „lidé ublížili Matce zemi…, Velký duch se rozzlobil a vysušil všechny prameny...“ Dívenka tedy odešla z tábora a přišla do těchto míst..., kde vylezla na suché balvany a začala se modlit a prosit Velkého ducha, aby lidem odpustil a opět naplnil koryto vodou…
Po tři dny byla na místě…, po tři dny a noci se modlila ale nic se nestalo... Viděla, že je konec a vše živé odejde do světa za duhou… Unavená si tedy sedla a do očí se jí vedraly slzy... Začala plakat… a plakala čím dál víc...
Velký duch tedy vyslyšel její prosby a tak se stalo, že z každé její slzy jich bylo deset dalších a z nich opět a bylo jich tolik, že zaplnily celé koryto a voda opět začala proudit a padat po kamenech do malého jezírka pod vodopádem... Světluška radostí vyskočila poděkovala Velkému duchu a Matce zemi a rozeběhla se do tábora... Tam ji všichni radostně vítali a udiveně si jí prohlíželi… Stalo se něco neuvěřitelného…, …z malé holčičky se ve vodopádu stala krásná mladá dívka... Lidé uvěřili, že padající voda má kouzelnou moc, která dívky přeměňuje v mladé ženy, očišťuje je a dává jim sílu... Proto sem na toto místo, přicházejí mladé dívky každý rok vykonat obřad dospívání a poděkovat Matce zemi a Velkému duch za jejich přízeň a ochranu…
Scéna 2 .
čas : 10 min
10 min ……………………. 20 min
- osada – pokračují v činnostech , průjezd Custera osadou , krátké přivítání a odjezd za osadu
- indiáni příchod k vodopádu , příprava obřadu ,
- dřevorubci rozměřují vodopád , uvidí příjezd indiánů ,schovají se a pozorují , v okamžiku kdy dívky vstanou a vydají se k vodopádu vystoupí z úkrytu , kecy , obtěžování , snaha některou chytit dívky utíkají do kruhu
- indiáni muže chtějí odehnat , strkačky , výstřel , bitva a zabití bělochů , odchod indiánů do tábora
Mezi tím dorazily indiánské ženy k vodopádu, na místo, kde se každým rokem odehrával posvátný obřad – přijímání dívek mezi dospělé ženy...
Všechny příchozí ženy zabodly své ratolesti do velikého kruhu… a tím vytvořily posvátné místo...
Tento kruh znamenal střed celého vesmíru...
Bojovníci a celý doprovod stojí vně kruhu, dovnitř nesmí…, narušili by tak posvátnost a nesmírnou duchovní sílu, kterou v tento den ženy mají...
Hlídají, aby obřad nebyl narušen a také zvědavě přihlížejí...
Možná právě zvědavost byla příčinou, že si nevšimnuli bílých mužů, kteří už z dálky viděli přicházet průvod indiánů…
Bílí muži se ukryli a čekali, co budou indiáni u vodopádu dělat...
Byli dost překvapeni, že většinu průvodu tvoří ženy a dívky… avšak ještě větší překvapení pro ně bylo to, co se před jejich zraky začalo odehrávat...
Obřad, který byl pro ně naprosto neznámý sledovali tak napjatě, že se zapomněli dostatečně skrývat a to se jim stalo osudným...
Indiánským hlídkám, přestože byly také zaujati sledováním obřadu…, neunikl podezřelý pohyb v keřích kolem vodopádu a okamžitě vyrazily zjistit jeho příčinu...
Když běloši zjistili, že jsou prozrazeni, neváhali a vyskočili z úkrytů rovnou na přijíždějící indiány…
Vždyť jich bylo jen několik…, špatně ozbrojených a zbytek samé ženy a dospívající dívky..., kdo by se jich tedy bál… a navíc si každý mohl uloupit nějakou z těch dívek pro sebe…
Nastal boj…
Chvíli se zdálo, že se bělochům jejich záměr podaří…, několik indiánů bylo zraněno, protože pro ukryté dřevorubce byli snadným cílem... Ale jakmile vyskočili z úkrytů a vyběhli za ženami na prostranství, byl s nimi konec...
Indiánští válečníci byli vždy velmi odvážní a obětaví… a i přes svoje zranění se vrhli na bílé muže... Dospělé ženy, které kromě nožů neměly žádné zbraně, jim vydatně pomáhaly a po chvíli byli všichni muži pobiti a skalpováni...
Všichni…,až na dva...
Otec a syn zůstali z opatrnosti v úkrytu, když se ostatní, opojení snadnou kořistí, vrhli na indiánské dívky...
Okamžitě se opět ukryli…, a tím si zachránili život . Otec, byl sice zasažen šípem do ramene, ale zranění nebylo smrtelné…
Zatím co se indiáni…, stále ještě rozzuřeni… vraceli se ženami do tábora, otec se synem se opatrně proplížili křovinami kolem vodopádu a vydali se na cestu do osady dřevorubců…
Do osady mezi tím přijel generál Custer s malým oddílem kavaleristů...
Jeho kavalerie, která se vracela z velkého tažení, tábořila několik mil na východ a generál jen přijel zkontrolovat, jak noví osadníci pokračují se stavbou pily…
Generála především však zajímaly zprávy o indiánech…, a tak byl zvědav, jestli mu osadníci nějaké řeknou... , protože on sám se svou jízdou při tažení na žádné nenarazil, a tak byl vcelku dost rozmrzelý... Doufal tedy, že mu dřevorubci dají nějaké informace o pohybu indiánů v okolí...
Osada však zatím žila bez problémů, protože kočovní indiáni na tato místa ještě nedorazili... Osadníci o žádných indiánech nevěděli a Custerovi tedy nezbylo než krátkou návštěvu v táboře ukončit a vrátit se ke svému vojsku…
Jakmile generál odjel, vrací se do osady dva dřevorubci, kteří šarvátku s indiány přežili…, zraněný otec se synem…
Nemohou přiznat, že se pokusili ukrást indiánům dívky a tak si vymyslí, že byli přepadeni skupinou indiánských válečníků, když rozměřovali jak postavit vodní koryta… a kudy povedou vodu pro katr...
Tato děsivá informace samozřejmě vzbudí mezi ostatními obyvateli dřevorubecké osady velký rozruch...
Někteří chtějí poslat pro vojáky…, jiní zase chtějí s indiány vyjednávat…,
…ale banda povalečů a opilců, kterých se vždycky několik v každé osadě najde…, chtějí přepadnou indiány a zlikvidovat jejich vesnici…
Nakonec převáží názor osadníků a pár jezdců skutečně odjíždí za Custerem, kterého se jim, jak doufají, podaří dostihnout dříve, než s vojskem odtáhne…
Štvali koně prérií a skutečně se jim generála podařilo zastihnout včas...
Generál byl velmi překvapen když opět viděl dřevorubce… . A ještě více byl překvapen, když mu sdělili, co se krátce po jeho odjezdu stalo...
Nemohl odmítnut žádost o pomoc… a zvláště pokud se jednalo o boj s indiány... Neváhal tedy ani minutu a zavelel k návratu do osady...
Ve stejný čas se vrátili do svého tábora také indiáni… načež i oni vzbudili veliký rozruch…
Vždyť obřad měl probíhat ještě dlouho... Co se stalo… ?
Indiánům bylo na první pohled jasné, že ženy, dívky a jejích slabý doprovod někdo přepadl...
Když bojovníci všem řekli, co se u vodopádu odehrálo, vypukl ve vesnici ohromný řev a touha po pomstě zachvátila celou vesnici...
Indiáni mávali zbraněmi a jejich válečný řev bylo slyšet daleko do kraje...
Náčelníkům dalo hodně práce, aby svoje bojovníky alespoň trochu uklidnili a zabránili jejich nezkrotné touze po pomstě…, tzn. okamžitému přepadení a vyvraždění bělochů…
Dobře věděli, že by to znamenalo boj nejen s dřevorubci, ale i s vojáky, kteří by určitě následně přispěchali bělochy pomstít...
Indiány čeká období velkých lovů a tím i zajištění dostatku sušeného masa na nadcházející zimní období...
Nevyhýbají se bojům s bělochy, ale především musí zajistit ženy a děti a dostatek masa je důležitý pro přežití dlouhé zimy...
Však jim běloši neutečou…, jak začnou něco stavět, tak už na tom místě zůstanou …
Scéna 3 .
čas : 10 min
0 min ……………………. 30 min
- osada – přijíždí Custer a domlouvá se na jednání s indiány , připojuje se pár bělochů na koních a odjíždí do indiánské osady
- příjezd Custera do indiánské vesnice , vyjednávání , odjezd do osady se slibem míru ,
- povaleči nesouhlasí a neustále štvou na trestnou výpravu , pár lidí se k nim přidává
- příjezd indiánů k dřevorubcům, dohoda , indiáni odjíždí , Custer odjíždí
…Ten válečný indiánský řev zaslechl také Custer a jeho lidé... A vůbec se mu to nelíbí…
…se svými kavaleristy právě přijel na okraj malého návrší… odkud je na indiány dobře vidět...
…Na chvíli zastavují, aby si z dálky prohlédl indiánskou vesnici... …Je větší než si představoval, a je v ní daleko víc válečníků než očekával... …Musí získat čas, nezbývá než s indiány vyjednávat a pokusit se je odradit od přepadení osady dřevorubců... …Bude to těžké , ale couvnout už se nedá...
…Ostatně indiáni už jejich skupinu zahlédli a vyrazili na koních proti nim...
…Custer nařídil nechat zbraně schované a vyčkat co budou válečníci dělat...
…Válečníci dorazili k vojákům, a za bojového řevu krouží kolem skupiny… a snaží se vojáky vyprovokovat…
…Po chvíli se válečníci rozestaví kolem vojáků...
…Náčelník oslovuje generála a ptá se, co tady pohledává...
…Přeji si mluvit s hlavním náčelníkem kmene, odpoví Custer…
…Na indiány to zapůsobí a náčelník po chvíli zavelí – ať mne bledé tváře následují..
…Skupina bělochů obstoupená válečníky se vydává k indiánské vesnici...
…Skupina přijíždí před hlavního náčelníka , který je zdviženou rukou zastaví…
…“Co pohledávají bledé tváře v našich lovištích a proč zabíjíte naše bojovníky…“ ??? - táže se zlostně náčelník generála
…“Nezabili jsme ani jednoho z vašich lidí, ale indiáni zabili čtyři bílé dřevorubce a mnoho jich zranili…“
Ano , ale tihle běloši přepadli naše ženy a dívky a ničí náš posvátný vodopád .
Voda patří všem, není to váš vodopád, že je pro vás posvátný to nevěděli a oni jeho vodu potřebují .
Nemohou vzít vodu . V čem by žili ryby a rostliny ? Kam by chodila pít zvířata a my lidé ...? Ne to nedovolíme ..!!!
Oni vám nevezmou ani kapku vaší posvátné vody, oni si jen část půjčí a za osadou ji zase vrátí zpátky, ať teče dál, kam chce. A o tom chceme s vámi jednat. Bílí muži vám za půjčení vody nabízí pušky a pokrývky. Ať to náčelník poví všem a poraďte se. Až se poradíte, tak potom přijeďte do osady a řekněte, jak jste se rozhodli. Počkám na vás…, ale ne dlouho .
Dobrá, pokud náčelník vojáků zaručí, že bílí vodu vrátí, poradíme se. A teď odejeďte. Howgh
Custerovi se viditelně ulevilo, tohle opravdu nečekal…
Otočil koně a dal ostatním povel k odjezdu…
Indiáni za nimi ještě chvíli křičeli, ale vojáci odjížděli mlčky . K Custerovi se připojil jeden z civilistů a povídá -
... To se lidem v osadě líbit nebude generále, ti rudoši nám zabili čtyři lidi...
... Tak jste pro mne neměli posílat a já vám zaručuji, že k těm čtyřem by přibyli všichni ostatní. Vy jste si nevšimnul kolik jich bylo ? Tak držte hubu a buďte rád, že máte skalp na hlavě…
Generál o svém rozhodnutí nemíní s nikým diskutovat...
Zná indiány a dobře ví, co by se stalo... Teď se karta obrátila a řešení musí vymyslet oni… Nabídku jim dal a ta je pro ně dost lákavá...
O tom co se bude dít v osadě má jasnou představu a připravuje se na to...
Bude tady muset nějaký čas zůstat, alespoň do doby než přijede náčelník a uzavřou spolu nějakou dohodu… Tuší , že by dřevorubci chtěli své přátele pomstít a vydali by se na trestnou výpravu za indiány, ale to by s bělochy špatně dopadlo...
Osadníci netrpělivě očekávají jeho návrat, a tak když konečně uviděli vojáky přijíždět, téměř všichni jim vyšli naproti. Když jim generál oznámil výsledek jednání s indiány, velká většina z nich si oddechla. Alespoň chvíle klidu…, konflikt s indiány by se jim teď opravdu nehodil. Potřebují dostavět pilu a několik srubů než přijde zima. Ne všichni však uvažují podobně….
Skupinka povalečů, rváčů a lidí, kteří spíš než prací jsou zvyklí získávat peníze podvody, kartami a případně zlodějinou doufali, že dojde k trestné výpravě na indiánskou vesnici. Představovali si , že při přepadení vesnice indiánům seberou koně a výhodně je prodají, ale takhle budou muset vymyslet jiný plán….
Vede je hrubián, který si nechá říkat Breedy, chlap který se neštítí ničeho…
Custer si toho byl vědom a tak s odjezdem nespěchá. Tuší, že v případě jeho odjezdu tahle banda vyprovokuje nějakou nepříjemnost...
Breedymu se Custerovo chování vůbec nehodí a tak se svými kumpány chodí mezi lidmi a rozhlašuje , že by se indiánům nemělo ustupovat a jít si to s nimi vyřídit . Lidem se jeho řeči nelíbí a raději se mu vyhýbají. Je ale pár nespokojenců, kteří měli v potyčce u vodopádu své kamarády a ti by se k Breedymu rádi přidali... Breddy je tím potěšen, ale vyzývá je k trpělivosti…
,, Počkáme chlapi, s čím ty rudý kůže přijdou a potom jim to spočítáme najednou ,, …
Z indiánské vesnice vyjíždí mladý náčelník Černý Vlk v doprovodu několika bojovníků, aby dřevorubcům sdělili výsledek jednání…
Porada vážených mužů kmene rozhodla, že bílým mužům dovolí, aby část vody z vodopádu odvedli do svojí osady, výměnou za dvacet pušek a dvacet přikrývek, včetně zásoby střelného prachu a kulek…
Z pohledu vážených mužů kmene to bude významné posílení pro lov i obranu v případě napadení nepřáteli…
Indiáni přijeli do osady dřevorubců a způsobili tím velký rozruch. Celá osada již netrpělivě čekala na výsledek jejich jednání. Custer vyšel náčelníkovi vstříc a náčelník mu předává požadavek indiánů. Dřevorubci moc spokojeni nejsou a docela hlasitě to dávají najevo, zvláště pak Breedyho banda…
Custer je rád, že indiáni jeho návrh přijali a všechno slíbil s tím, že až pušky a vše ostatní shromáždí, tak jim to přiveze do jejich tábora vůz…
Mladý Náčelník je spokojen… a odjíždí s opovržením z bělošské osady do indiánské vesnice….
…a generál se skupinou jezdců odjíždí ke zbytku své kavalerie…
… nicméně jej provází nepříjemná předtucha, …která se má bohužel naplnit…
Scéna 4.
čas : 10 min
10 min ……………………. 40 min
- osada – vypravení vozu s puškami k indiánům , Breedy přepadá vůz , zabodávají do něj šípy
otočení vozu a poslání zpět do osady,útěk kolem vodopádu zadem do osady
- indiáni jezdci odjíždějí na kopec , někdo jde na dříví , příchod lovců s jelenem
- budování koryt na přívod vody , indiáni je sledují a střílejí po nich potom útěk do tábora
- Breedy odchází přepadnout tábor indiánů
…Z osady vyjíždí vůz v doprovodu dvou jezdců… a vyráží k indiánské osadě...
…Veze vše na čem se domluvili náčelníci s Custerem...
Pušky nejsou bůh ví jaké kvality a deky také nejsou z nejnovějších…, prostě to, co mohli dřevorubci postrádat, aby byla naplněna dohoda...
Breedy a jeho kumpáni hned jak zjistili, že dřevorubci povezou indiánům zbraně, tak nenápadně opustili osadu a vydali se na místo, kde mohou vůz a jeho posádku přepadnout a zlikvidovat... Nikdo si jejich odchodu ani nevšiml, protože ti flákači jsou stejně celé dny někde zalezlí…
…Zbraně se k indiánům nesmí dostat za žádnou cenu... to bylo heslo Breddyho a jeho party….
Vůz mezi tím dojel k malému jezírku pod vodopádem a muži se chystají přebrodit mělkou bažinu...
Na ten okamžik Breedy čekal...
Spolu se svými kumpány vyrazil z úkrytů a po krátké přestřelce byl vozka zabit..
…další dva muži z doprovodu raději vzali nohy na ramena a ujeli z místa zločinu, aby se sami nestali krmením pro supy…
Breedy se rozhlédl kolem a zavelel svým mužům :
,, A teď rychle do osady, ale tak aby si vás, nikdo nevšimnul, zmizte ,,
…Celá osada s překvapením sleduje vůz, který se vrátil od indiánů prošpikovaný šípy a se zabitým vozkou...
…Většině osadníků bylo divné, že indiáni vůz přepadli a nevzali si zbraně... ???
A právě v tuto chvíli se na scéně objevuje Breedy, který se vrátil do osady v čas, a praví :
,, Tady to máte…, já jsem hned říkal, že se s těmi rudochy nemá vyjednávat…
…Tohle je jasný vzkaz, že ty vaše staré krámy, ze kterých se ani nedá střílet, nechtějí a máte jim poslat pušky a pokrývky nové ,, …
Tento výklad samozřejmě vzbudil mezi osadníky veliký rozruch...
Co si ti rudoši vlastně myslí ? Když nechtějí co jsme jim poslali, tak nedostanou nic…
Chlapi do práce… postavte koryta na přívod vody, jen ať nám v tom zkusí někdo zabránit…
Zatracení indiáni, nedá se s nimi na ničem domluvit…
Tím vše končí a dřevaři si jdou po své práci…
Breedy zuří…, opět se mu nepodařilo vyprovokovat přepadení indiánské vesnice…
…Nicméně netuší, že to, co se nepodařilo jemu, tak zařídí někdo jiný … a budou to sami indiáni...
Sotva se dřevorubci pustili do budování koryt…, tak indiáni (kteří je ve skrytu pozorovali), s údivem sledují, jak se běloši chystají ukrást vodu...
Opět bílí muži nesplnili slib… a nedodali pokrývky ani zbraně... Nedá se jim věřit…
Rozezlení indiáni vyskočí ze svých úkrytů a vystřelí na proradné bělochy… a následně se dají na ústup do tábora sdělit všem, že je běloši podvedli, že staví dál svoje podivné dřevěné stavby, a že jim žádné pušky nedají...
Střelba i ječení indiánů vzbudilo okamžitě rozruch… a také běloši začali bezhlavě střílet směrem k vodopádu, aniž by zahlédli jediného indiána...
Když tato bláznivá střelba konečně utichla…, tak se dřevorubci ujistili, že vlastněn nebyl nikdo zabit ale ani zraněn...
Co to mělo znamenat… ???
Bylo to snad nějaké varování… ???
A právě to byla ta pravá chvíle pro Breedyho a jeho kumpány..., kterou musejí využít...
Tentokrát se bohužel k Breedyho bandě opravdu pár chlapů přidalo... Chtějí vyrazit na tábor indiánů a zlikvidovat ho….
Ovšem Breedy má nyní hodně práce s tím, aby je udržel v poslušnosti a vysvětluje jim, že je potřeba překvapit indiány a přepadnou tábor ze zálohy…, odkud to nečekají. To znamená, že musejí celý tábor oklikou obejít tak, aby nebyli zpozorováni…
A jak Breddy nastínil, tak se také stalo…. a Breedy, následován svými lidmi spolu s některými dřevorubci odchází konečně uskutečnit svůj záměr…
…a co bude dál… ???
Scéna 5 …
čas : 10 min
10 min ……………………. 50 min
- osada vše se vrací do normálu , práce pokračují
- indiánští lovci se vracejí z prerie a přinášejí zprávy , že našli stopy bělochů bez koní
- příjezd Custera , předák mu hlásí co se stalo , odjezd generála za Breedym ,
- Breedy přepadá vesnici , boj s indiány , Custer zasahuje , přijíždějí válečníci , vojáci ustupují , Breedyho banda je pobita – tento boj se odehraje nad indiánskou vesnicí a tak , aby se mrtví mohli nepozorovaně vrátit k bělochům
…Osada i indiánská vesnice se vrací ke svému běžnému životu… prérie sálá letním žárem…, práce na korytě přivádějící vodu k náhonu pily pokračují…
…do indiánské vesnice se vracejí lovci a přinášejí zprávy o tom, že našli v prérii stopy bělochů bez koní…
…mračna se začínají stahovat…
…stala se tragická chyba, která bude znamenat smrt a utrpení mnoha lidí…
Generál Custer, jako zkušený voják dobře ví, že jím vyjednaný kompromis nemůže dlouho vydržet, a proto po příjezdu ke své jednotce zavelí všem svým vojákům k nasednutí a návratu do osady…., ….jeho předtucha sílí… a bohužel se nemýlí…
…po návratu kavalerie zpět do osady…, hlásí její předák generálu Castrovi, co se odehrálo po jeho odjezdu s tím, že Breddy a jeho kumpáni se vydali na trestnou výpravu proti indiánské vesnici…začíná boj s časem…
….generál velí svým vojákům k rychlému postupu k indiánské vesnici… musí zastavit Breddyho a jeho hrdlořezy než dojde k tragédii…
…bohužel pozdě…
…Breddy se svými kumpány přepadá nic netušící indiánskou vesnici…
…stahují se mračna…, …chystá se něco nepěkného..., děsivého…
…útočníci se rozmísťují tak, aby měli dobrý výhled a mohli postřílet co nejvíce indiánů...
…lhostejno kdo jim přijde pod mušku, muž , žena nebo dítě...
…smrt a tragédie tohoto osudného dne začíná psát své první řádky…
…padly první výstřely…
…Indiáni…, i když byli trochu překvapeni, okamžitě na střelbu odpovídají a vyráží proti nepříteli…
…bránící se indiánští válečníci se musí krýt před kulkami banditů, protože bandité jsou ukryti a mají dobrý výhled, tak i přes tuto nevýhodu postupují indiáni velmi rychle...
…Bandité jsou velmi nepříjemně překvapeni…,
…nečekali že se indiáni budou ta srdnatě bránit...
…po krátké přestřelce indiáni pochopili, že to nejsou vojáci, kdo po nich střílí, ale jen málo početná skupina bělochů z osady...
…velký náčelník vydává pokyn svým válečníkům, a ti okamžitě vyráží do útoku tak, aby mohli bělochy pozabíjet...
… v této chvíli začíná boj muže proti muži…
…a až nyní běloši poznávají, že indiány podcenili a že s nimi bude konec...
…v posledním okamžiku dochází k nečekanému zvratu…
…z prérie přijíždí nečekaná pomoc, myslí si Breddy...
…Je to kavalerie...
…generál se snaží ještě na poslední chvíli zasáhnout a zastavit to nesmyslné vraždění…, ale je již pozdě…
… z lovu se vrací indiánská jízda, která se za válečného pokřiku okamžitě zapojí do obrany vesnice…
…boj je velmi zuřivý a generál poznává, že s hrstkou vojáků nemá šanci celou situaci zvládnout, ….a proto velí k ústupu zpět do osady… a Breddyho chásku nechává jejich vlastnímu osudu… byla to jejich volba, bude to i jejich trest…
….pomalu se rozplynul dým…a slunce opět vyšlo…
…. nad prérií se rozhostilo ticho…
….před indiánskou vesnicí zůstalo mnoho mrtvých… mezi nimi i celá Breddyho banda včetně jeho samotného a jeho chamtivosti…
…zbylí obyvatelé indiánské vesnice odnášejí do vesnice svoje zraněné i mrtvé…
…mezi nimi i statečného válečníka… Velkého náčelníka spojených indiánských kmenů … Čapawaha tanku…
…jehož pozemský život končí… tímto posledním příběhem…
…desátým příběhem POSLEDNÍCH INDIÁNSKÝCH VÁLEK….
…A TAK JIŽ ZBÝVÁ POUZE JEDINÉ…
…Velkého náčelníka společně vyprovodit do věčných lovišť…..
Scéna 6 .
čas : 20 min
…příprava a provedení smutečního obřadu...
…Generál se dozvídá o smrti Velkého náčelníka a společně s celou osadou se vydává k pohřebišti u vodopádu… vzdát mu poslední hold…při pohřbu v duchu indiánských tradic
KONEC
10. Anteil der Eingänge
Letzte EINHEITLICHE GEWÄSSER
oder BEKÄMPFUNG DER WICHTIGSTEN ABFALLWASSER-KURZE
die Einleitung
Szene 1. 0...... 10 min.
die Ortschaft SpA, Wäscherei, Geschäft, Loafers, Picknick, Landtänze.
der Wasserfall 4 Lumberjacks + Vater und Sohn, Holzumbau, Trogbau, Obdach-Bau.
der Inder das Dorf Frauen für Holz, Lacrosse, etc., kommunaler Kamin, Vorbereitung der Expedition zu Wasserfällen
Szene 2. 10...... 20 min.
die Ortschaft Auf das gewöhnliche Leben, die Ankunft des Generals, ein Gespräch mit den Siedlern über die Anwesenheit der Indianer.
der Wasserfall Lumberjacks verstecken sich, wenn sie Indianer kommen sehen. Die Ankunft der Inder Bau eines Kreises von Spelings. Ein Angriff von Holzfällern (außer Vater und Sohn) auf Indianer und das anschließende Schlachten von Holzfällern durch Indianer. Abreise der Indianer zum Lager. = = Weblinks = = = = Einzelnachweise = =
der Inder das Lager Spiele, Wildjagd-Expedition, Feuergrube. die Ortschaft Der Abstieg des Generals, die Rückkehr der Schläger (Vater und Sohn), zwei Reiter, um den General zu sehen.
der Wasserfall Die Korrektur der Leichen in die Siedlung.
der Inder das Lager Die Rückkehr der Expedition aus dem Sturz, die Roars und die Vorsorge, die Wellen der Waffen, die Beruhigung der Situation durch den Häuptling
Szene 3. 20........30min.
die Ortschaft Die Ankunft des Generals und zwei Fahrer, eine Vereinbarung, um Frieden mit den Indianern zu verhandeln. Die Abfahrt des Generals mit Fahrern über das indische Lager.
der Inder das Lager Sie sehen den General über das Lager und schicken die Indianer auf Pferd. Die Ankunft des Generals mit den Indianern im Lager. die Verhandlung Der Abgang des Generals zur Siedlung.
die Ortschaft Die Ankunft des Generals und die Ankündigung eines Waffenstillstands mit den Indianern. Unzufriedenheit einiger Personen mit einem ausgehandelten Waffenstillstand (Breedy etc..). Der General verließ die Falls, um ein Friedensabkommen zu schließen.
der Inder das Lager = = Weblinks = = * Offizielle Website = = Einzelnachweise = = Rückkehr von der Hirschjagd.
der Wasserfall Frieden schaffen. Das Versprechen von Kanonen und Decken für Indianer. Abfahrt zum Lager und zur Ansiedlung.
Szene 4. 30..........40min.
die Ortschaft Vorbereitung von Waffen und Decken für den Warenkorb. = = Weblinks = = = = Einzelnachweise = = Die feine Abfahrt der breedy Gang zu den Falls.
der Wasserfall Die Ankunft der Brauerei und die Bande. Dann verborgen bleiben. Die Ankunft des Wagens und dessen Hinterhalt durch die Bande. Einen Chauffeur schießen. Der Lauf des Wagens. Bandits Pfeile im Wagen, um es indianisch aussehen zu lassen, und die unerkannte Rückkehr zur Siedlung. Der Wagen mit dem toten Chauffeur kehrt in die Siedlung zurück.
der Inder das Lager Eine Gruppe von Treppenhäusern geht in den Sturz, wo sie sich verstecken und die Ereignisse beobachten. Die andere Gruppe jagt.
die Ortschaft Rückfahrt des Wagens. Die Entrüstung der Siedler. Ein gescheiterter Versuch der Brauerei, einen Angriff auf das Lager zu provozieren. Die Situation beruhigen und die Logger wieder in die Wasserfälle bringen.
der Wasserfall Die Indianer beobachten den Wasserfall. Warnungen von Indianern und ihre darauf folgende Flucht in das Lager
die Ortschaft Brand aus der Siedlung in den Wasserfall zurück. Einsatz und Beschuss von Waffen. Aber die Indianer haben es bereits geschafft. Glücklicherweise wird niemand beim Schießen verletzt. Breedy hat dieses Mal erfolgreich einige Siedler provoziert, und er und seine Bande bereiten sich darauf vor, das indische Lager anzugreifen
Szene 5. 40......... 50 min.
die Ortschaft Alle normal, Business, Spa, Wäscherei, Tanz. Die Abreise von Brauerei und Co in das indische Lager.
der Inder das Lager Die Rückkehr der Tracker und Informationen über die Suche nach Spuren von Weißen. Breedy näherte sich dem Lager von oben und seinem Angriff.
die Ortschaft Die Ankunft des Generals. = = Weblinks = = = = Einzelnachweise = = Der Abgang des Generals und aller Kämpfer verhärteten Männer, um den Indianern zu helfen.
der Inder das Lager Angriff auf das Lager Die Rückkehr der Indianer aus der Jagd und Angriffen auf Banditen von hinten. Die Ankunft des Generals und die gemeinsame Schlachtung der Banditen. Schlacht am indischen Lager. Mit Hilfe des Generals und der Siedler Breedy und seine Bande töten. Der Abgang des Generals und der Siedler zurück zur Siedlung
Szene 6. 50....... 60 min.
der Inder das Lager Ein Häuptling wurde in einem Angriff auf das Lager getötet. Die Indianer bereiten sich auf eine Beerdigung vor.
die Ortschaft Der General erfährt vom Tod des Häuptlings und macht zusammen mit der gesamten Siedlung seinen Weg zum Grabstein am Wasserfall, um dem Häuptling seinen letzten Tribut zu zollen. (Red informiert die Menschen, was Chapo passiert ist und dass dies der letzte Abschiedsweg im Geist der indischen Traditionen ist. Ein Video von Mailand Schneider wird auf dem Bildschirm veröffentlicht).
der Inder das Lager Die Indianer gehen mit Stretcher zum Grab.............................................................................................................Mr.